Friday, November 21, 2008

Gaji...Ohhh...Gaji...

My COMPANY, kononnya buat revised gaji utk semua staff. Berkobar-kobar lah kami semua mengira berapa banyak kenaikan ikut jadual pengiraan yang diberi.

Bila dah buat perkiraan, semua happy sebab kenaikan bolehlah dikatakan banyak. Tapi....bila gaji baru masuk, semua terkejut sebab amountnya kurang daripada apa yang kami kira. Mcm mana yea???...Salah kira ker?? atau....

So semua orang yang tak naik pangkat atau tak naik gred, kenaikan gaji yang diberi hanya seciput jea. Sama jea mcm dulu-dulu, nothing new....nothing more and nothing less.

Mungkin dah ketentuan Allah, kita dapat sebanyak tue aje. Kena bersyukur yea tak (ayat nak sedapkan hati jea tuh...). So cancel lah kalau nak beli perabot baru, baju baru atau apa-apa yang baru. Nak beli hadiah untuk diri sendiri this coming b'day pun KIV jea lah sebab barang yang saya berkenan tu mahal sangat. Hmmm...HTC. Itulah barang yang saya berkenan. Bila lah saya merasa dapat pakai agaknya. So ada ke sesapa yg nak hadiahkan saya HTC sempena B'day saya tak lama lagi nie....

p/s: Simpan jea duit dlm ASB, baru ada keuntungan....hahahahahahahaha

No comments: