Wednesday, December 10, 2008

Selamat Hari Raya Aidil Adha

Selamat menyambut Hari Raya Aidil Adha kepada semua saudara-mara, rakan-rakan dan pembaca blog ku ini. Sambutan Hari Raya Haji tahun ini ku sambut di rumah mertua sebabnya mak dan ayah pergi menunaikan ibadat haji. Adik ku Dilla pula beraya dengan makcik ku di JB.

Seperti biasa kalau di rumah mertua, setiap kali raya tak kira lah raya puasa atau raya haji, menunya ialah ketupat. Lauk kali ini pula ialah kari daging, ayam masak merah, kuah kacang dan serunding. Seronok jugak bila prepare dan masak beramai-ramai tapi dalam hati ini sayu jea sebab teringatkan mak ayah dan adik.

Balik dari kampung, aku singgah kat Air Hitam Johor. Dapatlah aku beli alas yg mcm tilam tu. Kat KL harganya mahal so bila beli kat Air Hitam, aku dapat separuh daripada harga di KL. Bila nak naik kereta, hubby berkenan pulak pada bunga-bunga yang banyak di depan kedai berdepan dengan tempat kami parking kereta. Dia pun hulur duit pada aku untuk membelinya. Dalam keadaan kakak jurujual tu membungkus bunga-bunga yang telah ku pilih, sempat lagi aku sambar bunga yang telah siap dihias dalam pasu. Nak hias sendiri bunga dalam pasu bukannya pandai, almaklumlah, keras tangan. Lagipun, bukan nya selalu dapat sambar bunga-bunga nie dan bukannya selalu dapat menyinggah kat Air Hitam nie.
Tak sempat nak snap pic sebab sampai rumah jea dah sibuk menyiapkan barang-barang untuk kerja esok dan baju anak-anak untuk ke taska.

Petang semalam juga ayah call dari Mina. Mak dan ayah sihat dan aku benar-benar gembira dapat mendengar suara ayah walaupun sekejap saja....huhuhuhuhuhu...

p/s: utk Atiqah, maaf sebab tak dapat nak chat pada hari raya haji lepas sbb hujan lebat kat rumah Atok Tine dan YM plak bengong...

No comments: