Monday, October 26, 2009

Itu, ini....Begitu, begini...

Banyak yg telah berlaku dalam masa aku tak update blog nie. So, aku tak tahu lah nak update citer mana dulu...huhuhuhu...
Ok, lah rasanya aku mula dengan citer kursus. Selama dua minggu berturut-turut, aku kena attnd kursus 'SmartOrange' (kursus yang disediakan untuk org2 yg tak smart mcm aku). Nama naik utk pergi kursus dan bukannya kursus yg kita apply. Week two aku kursus, sempat attend 1 setengah hari jea sbb tetiba Boss Besar call, marah-marah kat aku sbb attend kursus tu lama. Bukannya aku nak attend sangat pun tapi dah kena panggil. Kalau tak pergi plak karang tak pasal2 dapat surat cinta dr HR. Oleh disebabkan kena marah, so aku pun balik office dan tak menghabiskan kursus ku itu. Tetiba plak, lepas tuh, aku terima lagi email kena attend kursus Smartorange lagi early Nov tapi atas tajuk yg berlainan. Mesti Bos Besar aku mengamuk lagi kalau aku pergi jugak. So aku terpaksa lah tolak and hopefully tak kena pinalize dgn HR.
Tentang kerja plak memang hectic sbb mcm2 ada...colleague of mine plak nie asyik taichi keje kat aku jea. Siap kata kat customer, nanti staff I handle report you nie. Padahal, aku sama jea ranking ngan dia. Dia buat sales dan aku plak buat account. Padahal kalau ada report @ complaint dr customer, by right, dia yg kena handle dulu....tapi tak pe, aku pandang perkara tu as a learning point utk aku....hehehehehe...banyak ilmu aku dapat nanti...
Family plak, semuanya ok cuma haritu Dina demam sbb tonsil dia bengkak. Tapi dia memang jenis yg kuat so tak de lah merengek sgt cuma suruh picit kepala jea sbb pening. Naim plak mcm biasa dan Ilman makin lasak. Ibu dan ayah dia plak.......makin bulat...hehehehehe....tu lah, jadi masalah negara lah nie. Nak turunkan berat badan, tapi nanti susu plak tak de. So, aku kalau nak diet kenalah tunggu bila Ilman dah tak breastfeed lagi.
Rasanya setakat inilah update yg dapat aku buat utk sementara waktu. Nanti saya akan update citer lagik yea....

No comments: